ישיבת הקבינט מתכנסת: "קרובים למלחמה או הסדרה"

איתי גדסי 1 Comment on ישיבת הקבינט מתכנסת: "קרובים למלחמה או הסדרה"

ישיבת הקבינט תתכנס היום (ראשון) לישיבה מיוחדת על רקע המצב הבטחוני | השר כץ מעריך: "קרובים למלחמה או הסדרה" | גובר הלחץ על חברי הממשלה לכלול את השבת הבנים בהסכם הסדרה עם חמאס ובשעה 16:00 תתקיים הפגנה מול בית ראש הממשלה

חברי הקבינט בסיור בצפון צילום: קובי גדעון, לע"מ
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כינוס ישיבת הקבינט. היום תתקיים ישיבת קבינט מדיני בטחוני מיוחדת על רקע המצב המתוח בגבול הדרום והצפון.

שר המודיעין ישראל כ"ץ הודיע כי יפרוש בפני חברי הקבינט את תכניתו להקמת אי מול חופי עזה. "המצב בעזה מתקרב להכרעה, או הסדרה, או מלחמה", אמר כץ, "אציג היום את "תוכנית האי-פרדות", לניתוק כל קשר אזרחי בין ישראל לעזה, ואתמוך בכל תוכנית שתכלול העמדת תשתיות מצריות בים וביבשה לטובת עזה- תחת פיקוח בינלאומי. ‏בטווח הקצר, יש להתנות כל סיוע לעזה במתווה ברור להחזרת החללים והשבויים", אמר כץ.

על פי דיווחים עקשניים בסוף השבוע, ישראל וחמאס קרובות להסדר בתיווך מצרי, שיכלול הפסקת אש ושיקום רצועת עזה במידת מה. אך אישור רשמי לידיעות הללו טרם ניתן.

בתוך כך, גובר הלחץ על חברי הממשלה, לא לחתום על הסכם עם חמאס שלא יכלול את השבת החיילים והאזרחים החטופים המצויים בעזה.

מטה "מסדר הדר" הפועל להשבת הבנים, הודיע כי יקיים היום מפגן מול בית ראש הממשלה: "נשמח על הצטרפות חברים ותומכים להפגנה מול בית ראש הממשלה בשעה 16:00".

לדבריהם: "אנו נמצאים רגע לפני חתימת הסכם ברצועת עזה וקוראים לראש הממשלה והשרים להימנע מכל הסכם לפני השבת החיילים והנעדרים".

כמו כן, ח"כ איתן ברושי (המחנה הציוני), פנה במכתב לראש המטה לבטחון לאומי, מאיר בן שבת, בעניין היישובים צמודי הגדר בגבול הלבנון וברמת הגולן.

בסעיף הראשון למכתבו, מבקש ח"כ ברושי להתאים את הגדרת היישובים צמודי הגדר כך שתחול על כל היישובים במרחק של 0-4 ק"מ כפי שנקבע לגבי יישובי עוטף עזה, במקום המצב כיום בו יישובים בגבול הלבנון וברמה"ג מוגדרים כצמודי גדר רק אם בתיהם, חלקם או כולם, נמצאים בטווח של עד 2 ק"מ.

בסעיף השני למכתבו מציע ח"כ ברושי, כי מדידת המרחק תהיה מקו גדר הגבול הקרוב ליישוב ולא מקו הגבול הבין-לאומי ובכך לבטא בצורה ברורה יותר את העדיפות ליישובי קו העימות ולתמרץ את ההתיישבות באזור.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    איתי גדסי אתה חזק ביותר אין עליך